דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיסוי הריון - להקל על האישה, להקל על העובר 

מאת    [ 08/03/2011 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 4457 פעמים ]

 

 אחת התמונות המוכרות לנו מלא מעט סרטים ישנים בהן מוצגת אישה בהריון, היא התמונה בה האישה טומנת רגליה בגיגית מים ומעסה אותן. במקרים יותר נעימים עבורה, יש מי שמעסה אותן עבורה. במשך השנים עיסוי רגליים של אישה בהריון, הוכיחו לנו (ולה), שעל מנת להקל על הגוף , הן מכאביו והן מהמתח בו הוא שרוי, עיסוי היא הדרך הנעימה ביותר לכך.

מעסים רבים כידוע מתמחים בכל הקשור לענף של עיסוי בהריון ,לא במקרה אני אומר מתמחים מאחר ולא כל אחד יכול לתת עיסוי בהריון, אלא יש לעבור הכשרה מיוחדת בכך, אחרת עלול להיגרם נזק לאישה ולעובר. אינני מדבר כמובן על עיסוי פשוט של הרגליים או של הצוואר, מסוג העיסויים שבן הזוג מעניק לאהובתו. אני מתכוון לעיסויים קצת יותר רציניים מזה.  אגב, לא מעט תומכות לידה עברו הכשרה בתחום על מנת שיוכלו לעזור ליולדות לפני ובזמן הלידה.

מה חשוב לשים לב כאשר עורכים עיסוי בהריון?

כפי שציינו מדובר על עיסוי שונה מעיסוי גוף רגיל (לא שעיסוי רגיל יכול להתבצע על ידי כל אחד, אך כאן הדגש הוא מקיף יותר) מאחר והמטופלת היא אישה בהריון שנושאת עובר בבטנה, אזי חשוב לשים לב לתנוחה בה היא נמצאת. העיסוי צריך להתצבע על הצד ולא הגב או הבטן. יש להקל על האישה באמצעות איבזרי עזר כמו כריות בראש וברגליים. בנוסף יש להפסיק את העיסוי במקרה ונוגעים בנקודות רגישות שגורמות לאישה כאבים.

רצוי שהעיסוי יעשה בבית של המטופלת, בסביבה נוחה ונעימה. אלא אם מדובר על החודשים הראשונים אז בהחלט אפשרי שהעיסוי יעשה במכון הטיפולים או בביתו או ביתה של המעסה.

עיסוי נשים בהריון, להבדיל מעיסוי רגיל של נשים וגברים, יעשה בצורה עדינה, רכה, בעיקר באיזור הגב, ירכיים,רגליים וידיים, האיזורים הרגישים הם קרסוליים וכפות הידיים.  לעיתים העיסוי יעשה באמצעות שמן כדי להקל על המעסה ועל הגוף.  מעסים רבים ממליצים למרוח שמן באופן יומי כדי להקל על הגוף בכל תקופת ההריון.

אין כיום מידע מפורש עד איזה חודש כדי לקבל עיסוי ואיזה לא (למרות שרבים הסבורים שאין לבצע עיסוי בשליש הראשון עקב רגישותו של הגוף), אך מעסים רבים טוענים שבאיזורים מסוימים, למשל ברגליים, ניתן להעניק עיסוי עד הלידה ממש. רופאים רבים אגב, סבורים שלא מדובר בהכרח בדבר חיובי , שכן הם אינם מכירים בערך של מגע פיזי שכזה לצורך ריפוי או הקלה.  במקרה של אישה שעברה הריונות קשים קודם לכן או שהתגלו סיבוכים בעת ההריון, יש לבקש אישור מרופא לצורך עיסוי.

עם זאת מחקרים רבים מוכיחים שאכן עיסוי לנשים בהריון גורם לפחות סיבוכים בלידה, מפחית את הסיכוי לחלות בדיכאון אחר לידה, מקל על האישה מבחינה פיזית (בייחוד על כאבי גב וראש) מפחית את רמת הבצקיות שבגוף, ממריץ את זרימת הדם ומכין את הגוף ללידה.

לסיכום, מי שמבקשת לפנות אל עיסוי בתקופת ההריון שלה, מומלץ שתעשה זאת אצל מעסה מוסמך או מוסמכת ובעלי ניסיון בתחום. הפינוק אגב עולה יותר מ200 שקל.

המאמר מוגש על ידי מדריך עיסוי הגדול בישראל, במדריך תוכלו למצוא אינדקס מעסים מסוגים שונים, להפנות אליהם שאלות, לקרוא מאמרים מקצועיים בתחום ועוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב